Sport în timpul sarcinii

Stem_Cells_Bank_Blog_sport

Perioada sarcinii a fost mereu controversată din punct de vedere al efortului fizic astfel că întrebările „ce fel de exerciții” sau „câte exerciții” sunt indicate în timpul sarcinii, sunt chiar și în prezent, motivul pentru care multe gravide aleg să nu facă sport.

Este interesant faptul că niciun medic ginecolog nu interzice mișcarea dacă sarcina este în paramentrii normali, însă indicațiile specialistului sunt orientate, în general, către bebeluș și mai puțin către efectele pe care le-ar putea avea asupra corpului gravidei.

Vreau să știi ceva:

Sănătatea fătului depinde de sănătatea mamei. Așa că, dacă tu te simți bine și micuțul tău se simte bine. Dacă tu ești sănătoasă sunt foarte slabe șansele ca micuțul tău să nu fie bine.

Ei bine, starea de sănătate a mamei este interconectată cu dezvoltarea intrauterină a bebelușului, fapt ce derivă din atenția pe care mama o dă pentru a-și asigura o stare de echilibru, iar asta se obține printr-o combinație perfectă între alimentație, sport și odihnă.

Sport for All or Fit for Two

Pentru că niciun medic nu contraindică sportul în sarcină, apare întrebarea: oare pot face orice exercitii in timpul sarcinii?

O întrebare pe care și tu, ca viitoare mămică, probabil că ai avut-o.

O întrebare pertinentă dacă ar fi să ne gândim că atunci când ești însărcinată, treci printr-o mulțime de schimbări.

De ce?

Începând cu săptămâna a 14-a de sarcină, centrul de greutate se schimbă progresiv. Asftel că se modifică postura pe care o ai, iar curburile coloanei vertebrale se accentuează.

Tot acum apar și durerile de spate. Începând cu acest moment, exercițiile se adaptează în functie condițiile particulare ale sarcinii.

Însă, pe lângă exercițiile specifice acestei perioade, o importanță deosebită se atribuie efortului pe care îl depui. Acesta trebuie dozat în așa fel încât să nu fie perturbat echilibrul intrauterin.

Astfel că este indicat să nu ai mai mult de 140 de bătăi/minut în timpul efortului pentru a nu fi expusă la un disconfort fizic. Exercițiile fizice sub indrumarea kinetoterapeutului sunt mult mai indicate în perioada sarcinii pentru că sunt gândite astfel încât să nu pună în pericol viața ta sau a bebelușului.

Prietena mea bicicleta…

Totuși, ce se întâmplă dacă obișnuiai să te plimbi cu bicicleta?

Mai poți să faci asta în continuare, acum că ești însărcinată?

Din punct de vedere al sănătății, mersul pe bicicletă este benefic în perioada sarcinii pentru că implică mișcări complexe ale articulațiilor.  Efortul fizic este moderat îmbunătățind circulația sângelui din picioare. Organismul este revigorat, iar durerile de încheieturi sunt diminuate.

Atenție însă unde alegi să mergi cu bicicleta!

Chiar dacă mișcarea pe bicicletă nu dăuneaza, există riscul de accidente. Poți să prierzi controlul ei în urma unui claxon sau a unei gropi și să cazi. Dar dacă alegi să te plimbi în locuri special amenajate, mersul pe bicicletă poate fi un aliat de nadejde pentru un corp sănătos pe toată perioada sarcinii.

Când poți începe sportul pe durata sarcinii?

Dacă înainte de a fi însărcinată făceai mișcare, poți să continui liniștită să faci asta. Însă, trebuie să diminuezi ușor intensitatea efortului pe măsură ce sarcina avansează.

Însă, dacă ești o fire sedentară, cel mai bine este să aștepți să treci de trimestru I de sarcină pentru a depăși perioada în care corpul tău se adaptează schimbărilor fizice și hormonale. E posibil să ai o stare de disconfort (greata, oboseală etc) care poate fi amplificată la efort.

Beneficiile sportului în sarcină

Sportul stimulează endorfinele care sunt hormonii fericirii. Starea de bine pe care o ai în urma exercițiilor fizice te ajută să treci mai ușor peste disconfortul specific sarcinii.

Și silueta ta va fi protejată pentru că sportul stimulează metabolismul, iar depunerile adipoase nu vor fi la fel de mari. De asemenea, dacă vei face miscare, perioada de recuperare postpartum va fi mult mai scurtă pentru ca mușchii au un tonus bun care contribuie cu succes la refacerea organismului.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.