Purtatul tocurilor în sarcină, dilema iubitoarelor de stiletto

Stem-Cells-Bank-Sarcina-si-tocuri

Dacă ești obișnuită să porți tocuri în mod regulat este bine să știi că în perioada sarcinii recomandarea este să-ți adaptezi încălțările în funcție de stadiul de evoluție al sarcinii. Cu cât bebe crește mai mult, cu atât înălțimea tocului trebuie să scadă.

Ce se întâmplă de fapt?

Creșterea în volum a cavității abdominale mută centrul de greutate al corpului spre înainte și în jos, iar curbura lombară se mărește progresiv. Este momentul când debutează primele dureri de spate. Ce face tocul? Accentuează acest fenomen prin dublarea presiunii pe coloana lombară.

Dacă tocul face parte din garderoba ta de zi cu zi, încearcă să ajustezi înălțimea lui sau să încerci să porți încălțări plate care sunt mult mai confortabile.

Înainte de a face schimbarea, iată care sunt motivele pentru care este bine să renunți la perechea ta favorită de stiletto.

Durerile de coloană lombară (zona inferioară a spatelui)

Care este rolul tocului?

Ridică posteriorul și face glezna frumoasă, ar spune orice bărbat dacă ar fi întrebat.

Ei bine, da! Însă pe măsură ce bebe crește, bazinul coboară progresiv spre înainte și schimbă centrul de greutate. Tocul coboară bazinul mai mult, iar aliniamentul corporal se modifică semnificativ. Coloana face efort pentru a susține trunchiul în poziția normală, iar uneori tensiunea musculară poate provoca alunecarea discurilor intervertebrale crescând riscul de hernie de disc.

Pierderea echilibrului

Când ești gravida centrul de greutate se modifică. În plus, organismul eliberează relaxina care face ligamentele mai flexibile decât de obicei. Purtatul tocului, cumulat cu aceste schimbări îți pot afecta stabilitatea, postura și echilibrul care oricum sunt instabile.

Instalarea edemelor

Majoritatea gravidelor suferă de „retenție de apă” (edem) care se manifestă prin umflaturi la nivelul picioarelor. Gleznele se măresc în volum și devin dureroase. Tocul îți afectează astfel mersul și îți crează disconfort. Nu ar trebui să te surprindă dacă sunt momente în timpul zilei în care simți nevoia să te descalți.

Sarcina nu reprezintă un impediment pentru toc!

Notează câteva tipsuri pentru a avea „viața mai ușoară”:

Purtatul tocurilor este permis doar în primul trimestru de sarcină. Chiar și așa este bine că înălțimea lor să fie moderată.

Alege ce este mai bun. Dacă alegi să porți tocuri și în perioada sarcinii alege încălțări de calitate care să îți ofere confort și stabilitate. Pantofii incomozi amplifică disconfortul și afectează mersul.

Scurte pauze de relaxare ale picioarelor. Mersul pe tocuri poate fi obositor în timpul sarcinii de aceea îți recomand sa faci pauze scurte de 10 minute ori de câte ori simți presiune în picioare. N-ar strica să-ți iei cu tine o pereche de încălțări plate ca variantă de back-up

Oricât de mult te-ar surprinde, sarcina este o perioadă frumoasă și unică pe care este bine să o trăiești în armonie cu tine. Orice schimbare este normală, însă este bine să știi că ție îți revine responsabilitatea de a avea grijă de corpul tău pentru a asigura bebelușului un mediu intrauterin optim.

Dacă ți-a plăcut articolul dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.