Pilates pentru mămică și bebe

Stem-Cells-Bank-Pilates-cu-bebeVenirea pe lume a bebelușului devine o provocare pentru fiecare proaspătă mămică. Activitățile pe care obișnuiai să le ai se vor schimbă acum. 

La fel și tabieturile.

Bebe este parte din tot ce îți propui să faci astfel că, dacă obișnuiai să fii activă înainte de sarcină și iubitoare de Pilates, vei putea să-ți continui activitățile.

În perioada sarcinii apar modificări anatomice și fiziologice care sunt naturale ba chiar necesare pentru a găzdui fătul în condiții optime în perioada celor nouă luni.

Cu toate acestea, pe măsură ce fătul crește apare stresul muscular care se resimte la nivelul spatelui, a umerilor și a gâtului. 

Sunt zone sensibile care își schimbă aliniamentul pe măsură ce se modifică centrul de greutate și determină „abateri posturale”. Abaterile posturale duc la dezechilibre musculare care cauzează adesea dureri și disconfort fizic.

Pilates este un mod excelent de a remedia aceste dezechilibre și care poate fi practicat începând cu trimestrul II de sarcină și continuat în perioada postnatală. Exercițiile Pilates sunt foarte versatile, deci le poți adapta dacă vrei să faci sport împreuna cu bebelușul. 

Dacă vrei să faci Pilates dar nu ai cu cine lăsa bebelușul, sau pur și simplu vrei să-l implici în activitățile tale fizice, află că Pilates se poate face atât la studio cât și acasă.

Bebelușii sunt încântati  să petreacă marea majoritate a timpului cu tine. Surprinzător, sunt atrași de mișcarea corpului din timpul exercițiului fizic – o percepe ca pe un legănat.

Exercițiile pot fi adaptate astfel încât bebe să fie susținut în diferite mișcări pe care le poți face din stând, din culcat pe spate, poziție de flotare, etc.

Cel mai important lucru este să menții contactul vizual cu bebelușul și să eviți mișcările bruște pentru că riști să se sperie. 

Dacă nu are un mood bun, bebelușul nu-ți va fi cel mai bun partener de Pilates. 

Mișcările de Pilates te ajută să-ți recapeți tonusul muscular să-ți întărești abdomenul dar și să-ți recâștigi vitalitatea. 

Chiar dacă pare greu de crezut, bebelușul este foarte prezent și fascinat de mișcările pe care le faci, iar dacă reușiți să vă conectați, ora de Pilates poate deveni o plăcere pentru amândoi

Pentru tine va fi un prilej de a avea grijă de corpul tău iar pentru bebe va fi încă o porție de joacă.

Ce este bine să ai în vedere atunci când faci Pilates cu bebelușul:

  • dacă vei face exerciții din stând bebelușul trebuie susținut bine cu brațele sau într- un wrap elastic/ marsupiu
  • dacă alegi să faci exerciții la sol bebe trebuie susținut pe genunchi (îndoiți) iar dacă faci exerciții din poziția de flotare bebelușul va fi întins pe spate pe salteaua de Pilates.

Nu uita detaliul cel mai important: bebe trebuie să te aibă permanent în contactul lui vizual!

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.