Iată de ce trebuie să acorzi atenție spatelui tău în perioada alăptarii

Stem-Cells-Bank-Spatele-tau

Există două motive pentru care alăptarea este necesară și benefică.

Este atât un mod prin care prin care bebelușul este hrănit, cât și felul prin care mama își întărește legătura ancestrală cu copilul ei.

Perioada în care se alăptează variază – de la câteva săptămâni la aproximativ 2 ani.

Este bine de știut faptul că poziția prin care bebelușul este hrănit poate să îți modifice postura pentru că, de cele mai multe ori, îți vine firesc să susții copilul într-o poziție comodă.

Majoritatea gravidelor deprind involuntar o postură ușor cifotică (de cocoașă) specifică și întâlnită în mod particular doar la acelea dintre voi care alăptează.

Cifoza specifică alăptatului se instalează ca urmare a frecvenței crescute a numărului de alăptări – cel puțin în primele luni de viață ale bebelușului. Este firesc să ți se pară la îndemână să susții copilul în brațe iar tu să stai în șezut cu spatele aplecat spre înainte.

Spatele are nevoie de susținerea mușchilor , iar cei care se ocupă cu menținerea trunchiului în poziție dreaptă (verticală)  sunt mușchii spatelui. 

În poziția de alăptat, mușchii spatelui sunt inutil contractați astfel că în loc să mențină postura într-o poziție sănătoasă sunt implicați în formarea „carapacei” specifică cifozei. 

Sincron cu poziția de cocoașă, tendoanele mușchilor pectorali se scurtează (fac retracție) și favorizează de asemenea poziția de cocoașă. Se creaza un „lanț kinetic viciat” care influențează nefavorabil postura.

Este un fenomen care apare spontan datorită menținerii bebelușului la sân. 

O altă cauză ar fi secreția hormonului relaxina care se secretă în această perioadă și care crează flexibilitate exagerată mușchilor și ligamentelor.

Ce îți recomand?

Specialiștii spun că o măsură de prevenție pentru cocoașă este orteza elastică, un dispozitiv flexibil care nu presupune un efort considerabil pentru purtare. 

El se comporta ca un „ham de memorie” , care opune o ușoară rezistență atunci când postura se modifică. Această rezistență te face să conștientizezi că te afli într-o poziție greșită a spatelui.

Foarte important este să fii cât se poate de prezentă în toată această perioadă și să faci efort să corectezi poziția spatelui ori de câte ori simți durere în zona umerilor, a gâtului sau a omoplaților.

O altă metodă de a corecta sau a preveni cifoza alăptatului este exercițiul fizic. 

Există acele mișcări din Pilates care te ajută să întărești musculatura spatelui și să corectezi postura. La fel și exercițiile cu instrumente cum este banda elastică folosită și pentru tonifierea și îndreptarea spatelui.

Nu doar spatele susține postura!

Indiferent că ai născut natural sau prin cezariană , mușchii abdominali, împreună cu mușchii spatelui sunt responsabili cu poziția corectă a trunchiului. 

Deci, dacă timpul și starea fizică îți permit, nu ezita sa faci abdomene și exerciții pentru spate cel puțin de doua ori pe săptămână.

Poți începe să faci efort fizic moderat după 4-6 săptămâni (dacă ai născut natural) sau după 4-6 luni (dacă ai născut prin cezariană).

Exercițiile fizice te vor ajuta să îți recâștigi energia organismului, tonusul fizic și emoțional care vor „derapa” în perioada postpartum pe fondul oboselii.

Alimentația va fi un alt instrument prin care ajuți corpul să-și refacă rezerva de substanțe nutritive complexe necesare în refacere. 

Dacă simți că ai nevoie să fii ghidată în această perioadă, nu ezita să te adresezi unui nutriționist. 

Majoritatea proaspetelor mămici sunt nerăbdătoare să-și recapete silueta și au tendința de a se înfometa riscând astfel o demineralizare severă asociată cu malnutriție.

Nutriționistul te va ajuta cu câteva sfaturi legate de calitatea alimentelor și de rolul lor în perioada cât alaptezi.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.