Ce faci când durerile de spate devin o problemă în sarcină?

Stem-Cells-Bank-Dureri-spateDurerile de spate în sarcină sunt din ce în ce mai frecvente în rândul gravidelor.

Aceste dureri încep să devină supărătoare mai ales, în trimestrul II de sarcină. Se estimează că între 50-80% dintre femeile însărcinate experimentează o formă de durere în sarcină.

Durerile de spate pot varia de la ușoare – asociate cu diverse activități care implică mișcări vicioase ale coloanei lombare și care trec în câteva ore – până la cele acute care necesită repaus.

În cazul gravidelor cu probleme de spate anterioare sarcinii, durerile de spate pot apărea mai devreme, în săptămânile 8 – 10 de sarcină.

Există două tipuri specifice de durere în sarcină: durerea lombară („de mijloc”) și durerea pelvină posterioară (sindromul de mușchi piriform).

Este important pentru tine să poți face diferența între cele două tipuri de durere, pentru că pentru fiecare există un anumit fel de posturări sau exerciții specifice pentru combaterea lor.

Citește în continuare, pentru a afla cum poți identifica cele două tipuri de dureri:

Durerea lombară

Este localizată la nivelul taliei în zona centrală a spatelui.

Ea poate fi o consecință a pensării nervului sciatic sau poate apărea ca urmare a contracturii mușchilor din această zonă (mușchii Paravertebrali).

În general, durerea de spate datorată contracturilor semăna cu durerea cu care se confrunta femeile care nu sunt însărcinate.

Aceasta durere se accentuează de obicei cu posturările defectuoase prelungite cum ar fi :

- ședere prelungită (ședințe)

- statul în picioare prelungit

- ridicatul în picioare repetitiv

Durerea pelvină posterioara

Este mult mai profundă și uneori mai intensă decât cea lombară.

Apare în zona feselor și a soldurilor (crestele iliace) și poate cobori pe coapsă în jos.

Poate prinde o singură parte (stânga/dreapta) sau pe ambele.

Ea apare ca urmare a schimbării centrului de greutate care provoacă și sindromul de mușchi piriform.

Durerea persistă chiar și în urma posturărilor specifice de decomprimare a mușchiului piriform. Asta înseamnă că și ridicatul din pat dimineața se poate face cu rigiditate.

Se intensifică în urma activităților de:

- ședere prelungită (ședințe)

- ridicarea de pe scaun repetată

- răsucirea (în pat, în cadă)

- mersul pe jos

Sfaturi pentru combaterea durerii în sarcină

⦁ asigură-te că îți lași timp pentru repaus
⦁ păstrează o postură corectă (îndreaptă spatele)
⦁ încearcă masajul terapeutic
⦁ încearcă să menții posturări care să favorizeze relaxarea mușchilor
⦁ practică gimnastica pentru gravide
⦁ evită cât poți de mult tocurile

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.