Activitățile sportive de iarnă permise în perioada sarcinii

Stem-Cells-Bank-Sport-de-iarna

Ce ai voie și ce nu, dacă îți dorești să faci mișcare iarna? 

Sezonul rece este o provocare pentru iubitoarele sporturilor de iarnă, fiindcă durează 2-3 luni/an. 

Puțin, foarte puțin ar spune cele care iubesc zăpada și care nu ratează nici o sesiune de sky, patinaj, drumeții pe munte, snowboard sau pur și simplu alergarea în parc pe zăpadă. 

Indiferent de sportul pe care îl preferi, este bine să știi că cel mai important este să petreci timp în aer liber. 

Organismul îți va mulțumi pentru aerul curat și nu numai.

Temperatura scăzută de afară asociată cu activitățile de agrement, în special la munte, oferă un boost de energie care sporește funcțiile de refacere ale organismului.

Cele mai norocoase dintre voi sunt cele care se află în trimestrul II de sarcină în această perioadă, fiind trimestru favorabil  pentru activitățile sportive de agrement.

De obicei, în primul trimestru este recomandat să nu supui organismul la schimbări extreme precum efortul susținut, temperaturile scăzute sau hainele incomode.

Ce activități sunt recomandate în această perioadă?

Ei bine  sporturile de iarnă nu sunt atât de facile, deci este necesară o pregătire în prealabil cu un instructor. 

Perioada sarcinii nu este tocmai momentul potrivit pentru a învăța un sport nou, dar pentru acelea dintre voi care obișnuiați să vă bucurați de sky, patinaj, etc, vestea bună este că vă puteți continua activitatea sportivă. Cu condiția să nu vă aventurați în zone aglomerate, abrupte sau care să vă pună sănătatea în pericol. 

Sunt situații imprevizibile care vă pot expune la accidentări. 

Fie că este vorba de neatenția copiilor sau zone cu risc de a cădea, nu uitați să fiți vigilente și să vă păstrați concentrarea și atenția asupra corpului dar și a ceea ce poate interveni din exterior. 

Cele mai mari riscuri nu sunt legate de motrica corpului sau de control ci mai degrabă de posibilele accidente care pot apărea din cauze care nu au legătură cu voi.

Ce este bine să iei în calcul atunci când faci mișcare iarna?

Trebuie să te asiguri că sănătatea îți permite sa faci mișcare.

Starea de spirit specifică trimestrului II de sarcină este ideală pentru a face sport însă firesc este să ceri acordul medicului care îți supervizează sarcina pentru a nu risca un avort spontan sau alte complicații.

 De obicei, dacă totul decurge bine, nu există motive să ți se interzică efortul în sarcină.

În perioada sarcinii evită să înveți un sport nou.

În trimestrul II de sarcină, centrul de greutate se modifică, iar că efortul de autocontrol al corpului în mișcare este pe măsură.

Atunci când ne propunem să învățăm mișcări noi care implică menținerea echilibrului riscul de cădere este mare, iar însușirea corectă a mișcărilor poate dura până la câteva săptămâni. 

Dobândirea încrederii care conduce către definirea corectă a mișcărilor se poate instala într-un moment în care constați că ești deja în trimestrul III. 

Începând cu săptămânile 28- 30 activitățile fizice se reduc pentru că se modifică respirația, crește uterul și scade capacitatea de toleranță la efort. Așa că, fii atentă ce alegeri faci pentru a nu-ți pune în pericol sănătatea.

Exercițiile de încălzire sunt vitale.

Câteva mișcări simple ale încheieturilor te vor ajuta să pregătești articulațiile și mușchii pentru efort.

Specialiștii spun că temperaturile scăzute împiedică flexibilitatea articulațiilor iar efortul fără încălzire în prealabil crește riscul de întinderi de ligamente sau rupturi musculare.

Alege un echipament adecvat.

Chiar dacă nu „joci în liga profesioniștilor“ echipamentul poate face diferența.

Confortul dar și menajarea aparatului musculoscheletal pot ține la distanță micile accidentări și îți poate oferi o mai mare libertate de mișcare. 

Sporturile precum sky, trasee montane prespun efort susținut și/sau mișcări complicate, astfel că purtarea unui echipament adecvat îți poate oferi stabilitate și un control bun asupra corpului tău.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.