Abdomen plat? Provocarea proaspetelor mămici

Stem-Cells-Bank-Talia

Atunci când afli că ești insărcinata, emoția trezește în tine cele mai puternice trăiri.

Ești conștientă de schimbările care se anunță atât în corp cât și în sufletul și în mintea ta.

Iar pe măsură ce sarcina avansează, vei vedea că simți diferit, mănânci diferit și este posibil să-ți creezi obișnuințe și tabieturi la care nici nu te-ai fi gândit.

Toate aceste schimbări sunt condiționate și mediate de hormoni. Hormonii sunt delegați în sarcină să permită dezvoltarea bebelușului, asigurând condiții de adaptare a organismului.

O dată cu dezvoltarea bebelusului, abdomenul se mărește în volum.

Peretele muscular care găzduiește organele interne se întinde ca urmare a presiunii din interior. Pielea, țesutul de suport, „linia albă” care unește cei doi mușchi drepți abdominali se întind ca un elastic si rămân așa pe toată perioada sarcinii.

Imediat ce bebe se naște, apare și consecința: vei constata că abdomenul rămâne flasc. Există multe metode de a ajuta burta să se retragă iar abdomenul să-și recapete suplețea.

În funcție de timp (sau de posibilitate) este bine să știi că te poți folosi de una dintre aceste metode pentru a-ți recăpăta tonusul si forma fizică:

Brâul textil: poate fi folosit imediat după naștere pentru că ajută uterul și pielea să se retragă mai repede. Și mușhii peretelui abdominal sunt protejați, mai ales că imediat după naștere drepții abdominali nu au o poziție definită.

Exercițiul fizic: pentru că mușchii nu stau cum trebuie după naștere este bine să îi ajuți să revină la poziția firească cu exerciții specifice pentru abdomen. Atenție însă dacă desparțitura (diastaza) dintre cei doi mușchi este mai mare de două degete. În acest caz este indicat să mergi la medic.

Banda kinesiotape: o poți folosi pentru îndreptarea mușchilor abdominali. În kinetoterapie este des utiliztă pentru că facilitează procesul de recuperare împreună cu exercițiile specifice si dietă. Banda se lipește peste piele în direcția corectă de dispunere a mușchilor. Va trebui să rogi un kinetoterapeut pentru că aplicarea ei se face in funcție de anumite repere anatomice.

Ce se întamplă dacă nașterea este prin cezariană? Exercițiile sunt de ajutor?

Nașterea prin cezariană cere o atenție deosebită în refacerea abdomenului pentru că sutura care ramane în urma operației trebuie menajată.

Poți folosi brâul textil pentru a susține abdomenul și poți începe refacerea mușchilor cu ajutorul respirației abdominale.

Ca să nu greșești, încearcă să inspiri profund în timp ce abdomenul se bombează, iar atunci când scoți aerul (expiri) trage burta.

Așa vei începe treptat să simți mușchii abdomenului și să îi implici în activități ușoare (respirație) de contracție musculară.

Dacă obișnuiai să faci mișcare înainte de sarcină, poți întreba medicul care este momentul când poți incepe abdomenele.

În general femeile care fac sport înainte si în timpul sarcinii se recuperează mult mai repede. De obicei femeile care au nascut prin cezariană încep exercițiile pentru abdomen la aproximativ patru luni de la naștere.

Dar dacă nașterea este naturală? Există vreo diferență?

Nașterea naturală permite efortul fizic încă din primele săptămâni după sarcină dacă starea de oboseală nu se resimte.

Corpul tău este pregătit pentru mișcare după aproximativ șase săptămâni de la naștere (după consultul de sase săptămâni).

Poți începe tonifierea mușchilor abdominali cu ușoare respirații diafragmatice (l fel ca la „nasterea prin cezariană”), apoi treptat poți începe să faci abdomene.

Pe măsură ce creste puterea mușchilor și poti controla mișcarea, poți crește nivelul de dificultate al exercițiilor pentru rezultate mai eficiente.

Nu uita de dieta!

Dieta nu înseamnă înfometare.

Fii atentă la alimentație și încearcă să mănânci echilibrat mai ales dacă alăptezi. Evită carbohidrații in exces, zahărul și mâncarea de tip fast food.

Hidratează- te suficient și încercă să profiți de fiecare clipă disponibilă pentru odihnă. Te va ajuta să îți menții starea de confort fizic.

Dacă esti atentă la alimentație și îți propui să faci exercitii fizice măcar trei zile pe săptămână, vei vedea că rezultatele nu vor întârzia să apară.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.