5 alimente care nu trebuie să lipsească din alimentația ta pe durata sarcinii

5-alimente-care-nu-trebuie-să-lipsească-din-alimentația-ta-pe-durata-sarcinii

Pe durata sarcinii sunt o mulțime de lucruri care pot să te streseze. Însă, nu ar trebui să te stresezi foarte mult atunci când vine vorba despre alimentație. La acest capitol primești sfaturi din diverse părți: de la prieteni, de la familie sau chiar de la străini. Este clar că toți încearcă să te ajute, însă este posbil să te încurce mai mult. Mai ales că nu îți dorești să faci ceva care poate să dăuneze sănătății micuțului.

Așadar, dacă te întrebi ce trebuie să mănânci, îți venim în ajutor și în acest articol îți prezentăm o listă cu alimente care nu trebuie să lipsească din meniul tău de pe durata sarcinii.

1. Lactate

Lactatele, precum iaurtul, sunt o alegere excelentă pe durata sarcinii. Acestea aduc un plus de proteniă și calciu organismului. Pe lângă asta, sunt foarte delicioase și le poți consuma oricând.

2. Cartofi dulci

Poate că ai încercat deja cartofii dulci, iar gustul lor unic nu este pe placul tău. Trebuie însă să știi că aceștia sunt bogați în beta caroten pe care organismul îl transformă în vitamina A. Vitamina A este foarte importantă în procesul de dezvoltare al micuțului.

3. Ouă

Pe lângă faptul că sunt delicioase și există diverse rețete pe care le poți încerca, ouăle conțin câte puțin din fiecare nutrient de care tu ai nevoie pe perioada sarcinii. Dacă le consumi întregi sunt foarte sățioase și aduc un aport de nutrienți excelent. De asemenea, ouăle conțin colină, un nutrient esențial care are efecte incredibile în dezvoltarea și sănătatea cerebrală.

4. Broccoli și legume cu frunze verzi

Broccoli și legumele cu frunze verzi precum spatacul și varza kale conțin fibre, vitamine (C, K, A), calciu, fier, acid folic și potasiu. În plus, acestea sunt foarte bogate în antioxidanți. De asemenea, conțin nutrienți benefici pentru sistemul imunitar și cel digestiv.

5. Fructe de pădure

Fructele de pădure conțin apă, carbohidrați, vitamina C, fibre și antioxidanți. Acestea au un indice glicemic scăzut așadar nu îți vor dăuna și nu vor face glicemia să crească. Fructele de pădure aduc un aport important de nutrienți de care ai nevoie pentru o sarcină ușoară și sănătoasă.

Lista poate continua cu cereale integrale, avocado, fasole, linte sau carne, toate acestea aducând nutrienți și vitamine necesare pe durata sarcinii. Ai grijă de sănătatea ta pentru că în felul acesta ai grijă și de buna dezvoltare a micuțului tău.

Pe lângă asta, poți să îi oferi micuțului tău un viitor sigur încă din prima clipă de viată. Află detalii de AICI!

Dacă ți-a plăcut acest articol dă-i share pe pagina ta!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.