4 alimente sănătoase pentru primul trimestru de sarcină

Stem-Cells-Bank-Alimentatie

Felicitări! Urmează să devii mămică în scurt timp. O experiență unică te așteaptă dar și o mulțime de provocări. Una dintre ele ar fi să te gândești de două ori înainte de a consuma orice aliment pentru că acum nu mai ai grijă doar de tine, trebuie să ai grijă și de dezvoltarea corectă a bebelușului tău.

Timp de nouă luni va primi toți nutrienții necesari din ceea ce tu consumi, așa că este nevoie de o atenție sporită la alimentația pe care o adopți pe durata sarcinii.

Tot aici trebuie să îți reamintesc că mitul „ești însărcinată, mănânci pentru doi” nu este adevărat în totalitate. Ce este adevărat este că, totuși, numărul caloriilor pe care le consumi zilnic poate să crească, însă nici într-un caz să se dubleze. Dar revenind la subiectul acestui mail, alimentația sănătoasă este importantă și dacă nu ești însărcinată, iar asta o face cu atat mai importantă pe durata sarcinii, când ești responsabilă pentru buna dezvoltare a micuțului tău.

Așadar, o să-ți recomand 4 alimente pe care le poți consuma pe durata celor 9 luni de sarcină, dar în special în primul trimestru, atunci când atât tu, cât și bebelușul, aveți nevoie de nutrienți și vitamine.

1. Spanacul – este o sursă bogată de acid folic, vitamine, potasiu, sodiu și magneziu. Toți acești nutrienți fiind foarte importanți pentru buna desfășurare a sarcinii. Printre beneficiile pe care consumul de spanac le aduce, pe durata sarcinii, se află următoarele:

  • fiind bogat în vitamina A, ajută la dezvoltarea sistemului osos
  • vitamina B1 care se regăsește în acest aliment contribuie la reglarea sistemului nervos
  • conținutul ridicat de acid folic al spanacului, are o contribuție importantă în dezvoltarea bebelușului
  • are un conținut ridicat de fier, nutrient care contribuie la formarea celulelor roșii

2. Cartoful dulce – cel puțin pe durata sarcinii, înlocuiește cartoful normal (cel alb) cu cei dulci. Sunt o alternativă sănătoasă, foarte delicioasă și bogată în nutrienți. În plus, au un conținut bogat în:

  • sodiu
  • potasiu
  • fibre
  • proteine
  • calciu
  • fier
  • vitamina A
  • vitamina B6
  • vitamina B5

3. Banane -  Pe lângă faptul că sunt super delicioase și îți permint să pregătești o grămadă de gustări delicioase, bananele sunt foarte bogate în nutrienți. Astfel că fac parte dintre alimentele care nu trebuie să lipsească din alimentația ta din durata sarcinii. Consumând aceste fructe, atât tu, cât și bebelușul tău veți primi aport important de vitamina B6 si potasiu, iar tu te bucuri de o gustare delicioasă.  Pe lângă asta, bananele sunt cunoscute pentru tratarea câtorva probleme care apar pe durata sarcinii și anume:

  • calmează durerile de stomac
  • contribuie la reducerea apariției arsurilor gastrice
  • ajută digestia și combat constipația

4. Avocado – acest aliment nu trebuie să lipsească din mesele tale, cel puțin nu în primul trimestru de sarcină. Avocado este o resursă importantă de grăsimi sănătoase, fibre și acid folic. Avocado este recunoscut pentru proprietățile sale miraculoase, printre care și următoarele:

  • contribuie la absorbția fierului în organism
  • este un real ajutor atunci când vine vorba despre stări de amețeală sau de greață pe durata sarcinii, ameliorând aceste simptome
  • reduce riscul apariției de malformații în dezvoltarea micuțului tău
  • contribuie la prevenirea problemelor digestie.

Acestea sunt doar patru super alimente care nu ar trebui să lipsească din alimentația ta în primul trimestru de sarcină, însă, sunt mult mai multe alimente sănătoase pe care le poți consuma și care să îți ofere aportul de nutrienți necesari atât ție, cât și micuțului tău.

Care este alimentul la care nu poți să renunți nici pe durata sarcinii?

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.