Dureri de spate în sarcină – Ce e de făcut

Durerea de spate este o afecțiune frecventă în timpul sarcinii, afectând până la 80% dintre viitoarele mamici. Pe măsură ce corpul tău se schimbă și se adaptează pentru a susține bebelușul în creștere, este posibil să simți disconfort și durere de spate, șolduri sau pelvis.

Din fericire, există mai multe modalități de a reduce durerile de spate în timpul sarcinii și de a-ți îmbunătăți starea și confortul.

Cauzele durerilor de spate în timpul sarcinii:

Există mai mulți factori care pot contribui la durerea de spate în timpul sarcinii, inclusiv:

1. Creșterea în greutate: 

Pe măsură ce bebelușul tău crește și uterul tău se extinde, este posibil să ai o creștere semnificativă a greutății, ceea ce poate pune stres și efort suplimentar asupra mușchilor și articulațiilor spatelui.

2. Schimbări de postură: 

Pe măsură ce burtica crește, centrul de greutate se deplasează înainte, ceea ce poate provoca modificări ale posturii și poate pune presiune suplimentară asupra mușchilor și a coloanei vertebrale.

3. Modificări hormonale: 

În timpul sarcinii, corpul tău produce hormoni care relaxează ligamentele și articulațiile din zona pelviană, ceea ce poate duce la instabilitate și durere în partea inferioară a spatelui.

4. Stresul: 

Sarcina poate fi o perioadă stresantă, iar stresul poate contribui la tensiunea musculară și durerile de spate și gât.

Iată cum poți să reduci durerile de spate în timpul sarcinii:

1. Menține-ți o poziție corectă:

 Trage de umeri în spate și menține coloana vertebrală dreaptă când stai în picioare sau așezată. Evită să te apleci în față, pentru că poate pune o presiune suplimentară asupra mușchilor spatelui.

2. Exersează regulat: 

Exercițiile fizice te pot ajuta să îți întărești mușchii spatelui și să îți îmbunătățești postura. Activitățile cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos, înotul și yoga prenatală, sunt opțiuni sigure și eficiente pentru femeile însărcinate.

3. Ai grijă la mișcările pe care le faci: 

Când ridici sau transporți obiecte, utilizează o poziție corporală adecvată pentru a evita încordarea mușchilor spatelui. Îndoaie genunchii și apleacă-te lăsându-te jos din genunchi, mai degrabă decât cu spatele.

4. Poartă pantofi ortopedici: 

Purtarea unor pantofi comozi, ortopedici, care să te susțină în timpul mersului te poate ajuta să reduci tensiunea pusă pe mușchii spatelui. Evită tocurile înalte și optează pentru pantofi cu tocuri joase sau sport, buni pentru o poziție corectă.

6. Ia în considerare terapia fizică: 

Dacă ai dureri severe de spate, medicul îți poate recomanda terapie fizică. Un terapeut te poate ajuta să dezvolți un program personalizat de exerciții și întinderi pentru a reduce durerea și a-ți îmbunătăți mobilitatea.

Sănătatea copilului tău este cea mai importantă. Cum ar fi să i-o poți asigura și după naștere? Acest lucru este posibil prin recoltarea de celule stem la naștere. Celulele stem sunt celulele „primordiale” ale organismului uman, care se pot diferenția în alte tipuri de celule cu rol în regenerarea la nivel tisular. Stem Cells Bank vine în sprijinul tău. Consultanții noștri îți stau la dispoziție atât telefonic, cât și pentru a stabili o întâlnire în care să afli mai multe informații despre posibilitățile de recoltare a celulelor stem și despre opțiunile de stocare, în așa fel încât tu să poți lua cea mai sigură decizie fiind informată corect despre aceste aspecte.



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.