Cum se ridică și se transportă obiectele în timpul sarcinii

Stem-Cells-Bank-RidicatActivitatea fizică se modifică semnificativ în perioada sarcinii datorită condiției fiziologice prin care treci.

Viața intrauterină a bebelușului este acum parte integrată din tine și trebuie să ții cont că toate mișcările și acțiunile pe care le faci ar trebui sa fie adaptate la limitele induse de sarcina. 

Legătura cu corpul tău în perioada sarcinii te va ajuta să îți menții majoritatea activităților chiar dacă acestea necesită să fie adaptate. 

Sunt două mari aspecte care vizează activitățile fizice și anume:

  • cum îți folosești musculatura în diferite activități 
  • care este nivelul de efort fizic care te menține în zona de confort

În sarcină, corpul tău este asediat de hormoni printre care și relaxina. Acesta are rolul de a destinde și relaxa tot ce ține de corpul tău: inclusiv mușchi, piele, ligamente. 

Acest fenomen destabilizează articulațiile care sunt responsabile cu susținerea corpului în statică și în mișcare. 

Mișcarea este suportul tuturor activităților fizice pe care le desfășori printre care și mersul la cumpărături, exercițiile fizice, drumul până la birou, plimbările în parc, etc.

Pentru că sarcina are fragilitatea ei, este bine să ai în vedere că anumite activități fizice se evită sau sunt diminuate ca intensitate în funcție de trimestrul în care te afli.

Ridicarea obiectelor grele în sarcină este una dintre mișcările considerate dăunătoare și nu este recomandată

Cu toate acestea, există momente în care ridicarea obiectelor este necesară mai ales dacă te lansezi în activități premergătoare venirii bebelușului. 

Fie că este vorba de amenajarea camerei, achiziționarea de produse folositoare creșterii lui, mutarea cutiilor cu obiectelor nefolositoare, reorganizarea sau reconfigurarea casei, toate aceste activități solicită coloana vertebrală și musculatura abdomenului. 

Sunt zone sensibile, care, dacă nu sunt solicitate corespunzător, pot pune în pericol sarcina.

Cum știi dacă poți ridica un obiect greu?

Pentru început vei evalua obiectul pentru a determina dacă poți să-l ridici singură sau ai nevoie de ajutor. 

Dacă consideri că este ok, vei apuca cu mâinile obiectul în timp ce vei îndoi genunchii. 

Spatele va rămâne drept iar greutatea obiectului va fi preluată de brațe și picioare. 

Coloana va fi astfel menajată

Apoi, ascultă-ți corpul pe parcursul întregului proces. Acesta îți va da semnale cu privire la ceea ce poți și ce nu.

Ridicarea obiectelor în funcție de stadiul sarcinii

În general. greutatea obiectelor se apreciază în funcție de stadiul evolutiv al sarcinii. Cu cât te îndrepți spre trimestrul III, cu atât trebuie să diminuezi greutatea obiectelor iar frecvența acțiunilor trebuie să scadă.

  • Până în 24 de săptămâni poți ridica și transporta obiecte pe distanțe mici, chiar dacă se întâmplă cu o frecvență mai mare, însă dacă apare oboseala mai bine renunți.
  • După 24 de săptămâni ar trebui să limitezi ridicarea constantă a obiectelor. Ar trebui să se întâmple sporadic doar dacă este neapărat necesar.
  • După 30 de săptămâni este indicat să elimini orice ridicare sau cărat din activitățile tale astfel că vei avea nevoie de ajutor.

Atenție cum susții obiectul atunci când îl transporți!

Obiectul se ține ferm cu ambele mâini și NU se sprijină pe nici o zonă a corpului

Dacă simți că obosești oprește-te și eliberează brațele astfel încât să controlezi respirația

Dacă se modifică respirația și apare suflul respirator mai bine renunță la astfel de activități.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i share pe Facebook!



Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.