6 secrete pentru un somn odihnitor în sarcină

Sarcina este o călătorie incredibilă, plină de bucurie și anticipare, dar adesea vine cu propriul set de provocări. O astfel de provocare este chiar somnul. Multe viitoare mame se luptă cu tulburările de somn în timpul sarcinii, fie din cauza disconfortului fizic, modificărilor hormonale sau a anxietății. Cu toate acestea, urmând câteva strategii simple, îți poți îmbunătăți calitatea somnului și te poți asigura că ești  odihnită în acest timp prețios. 

Iată șase secrete pentru un somn mai bun în timpul sarcinii.

1. Stabilește o rutină de culcare:
   Crearea unei rutine constante la culcare poate semnala corpului tău că este timpul să se relaxeze și să se pregătească pentru somn. Încearcă să faci activități relaxante înainte de culcare, cum ar fi o baie caldă, citirea unei cărți sau să practici yoga prenatală. Evită activitățile stimulatoare, ecranele luminoase și mesele grele aproape de culcare. În schimb, concentrează-te pe crearea unei atmosfere calme și liniștitoare care ajută relaxarea.

2. Investește într-un mediu de somn confortabil:
  În timpul sarcinii, corpul dumneavoastră suferă schimbări semnificative, iar găsirea unei poziții confortabile de somn poate fi o provocare. Experimentează cu diferite perne sau perne specifice sarcinii pentru a susține burtica în creștere și pentru a ușura presiunea asupra spatelui și șoldurilor. Ia în considerare să investești într-o saltea de susținere și așternuturi din materiale naturale, pentru a spori confortul. Menținerea unui mediu de somn răcoros și bine ventilat poate contribui, de asemenea, la o calitate mai bună a somnului.

3. Rămâi activă:
   Activitatea fizică regulată în timpul zilei poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului pe timp de noapte. Fă câteva exerciții sigure pentru sarcină, cum ar fi mersul pe jos, înotul sau puțin stretching, deoarece pot ajuta la reducerea disconfortului cauzat de sarcină și la un somn mai bun. Cu toate acestea, evită să faci exerciții prea aproape de ora de culcare, deoarece pot stimula corpul și pot îngreuna adormirea.

4. Gestionează stresul și anxietatea:
   Sarcina poate aduce diverse emoții și niveluri crescute de stres și anxietate. Este important să găsești modalități sănătoase de a gestiona aceste sentimente ca să ai un somn mai bun. Practică tehnici de relaxare, cum ar fi exerciții de respirație profundă și meditație. Ia în considerare să ții un jurnal pentru a-ți nota grijile sau preocupările înainte de culcare, permițându-ți să le eliberezi din minte și să capeți un sentiment de calm.

5. Limitează consumul de lichide înainte de culcare:
   Călătoriile frecvente la baie îți pot perturba somnul în timpul sarcinii. Pentru a minimiza trezirile nocturne, încercă să limitezi aportul de lichide seara, în special cu câteva ore înainte de culcare. Cu toate acestea, este esențial să rămâi hidratată pe tot parcursul zilei, așa că asigură-te că bei o cantitate adecvată de apă în timpul orelor de zi.

6. Bea un ceai cald și trage draperiile
Înainte de culcare cu 30 de minute fa-ți o ceașcă mică de ceai de mușetel. Dacă îți place orice alt ceai care te liniștește și te face să îți dorești să te odihnești, bea o ceașcă din acela. Pune-te în pat și trage draperiile pentru ca ai nevoie de întuneric ca să dormi bine!

Sănătatea copilului tău este cea mai importantă. Cum ar fi să i-o poți asigura și după naștere? Acest lucru este posibil prin recoltarea de celule stem la naștere. Celulele stem sunt celulele „primordiale” ale organismului uman, care se pot diferenția în alte tipuri de celule cu rol în regenerarea la nivel tisular. MedLife Stem Cells Bank vine în sprijinul tău. Consultanții noștri îți stau la dispoziție atât telefonic, cât și pentru a stabili o întâlnire în care să afli mai multe informații despre posibilitățile de recoltare a celulelor stem și despre opțiunile de stocare, în așa fel încât tu să poți lua cea mai sigură decizie fiind informată corect despre aceste aspecte.




Completează formularul de mai jos cu numele tău și e-mailul pe care îl utilizezi frecvent, iar acolo vei primi Gratuit un material PDF cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a avea o sarcină ușoară și un copil sănătos.